مهرداد هرسینی : خامنه ای دست بدامن کشورهای عربی شد

جنگ افروزی های ولی فقیه با هدف رسیدن به آب های گرم مدیترانه که اکنون با شکست های سنگین نظامی , اجتماعی و عقیدتی  روبرو گردیده , سرانجام رژیم آخوندی را برآن داشت تا با بلند کردن « پرچم سفید» , دست بدامن کشورهای همسایه و عربی گردد.

این واقعیت را اکنون می توان در سفرهای زنجیره ای از سوی پاسدار عراقچی , وزیر خارجه حکومت به کشورهای منطقه ای , بویژه به  عربستان , قطر , لبنان و سوریه مشاهده نمود.

دراین راستا نیز وزیر خارجه رژیم سه  درخواست را در چمدان های خود حمل کرده است .  

نخست عجز و التماس برای پادرمیانی با هدف رسیدن به یک  آتش بست فوری , دیگری «رد و بدل » نمودن پیام به طرف های مقابل بویژه ایالات متحده و ثانیا درخواست از کشورهای همسایه برای « بستن آسمان های » خود علیه تردد و عبور هر هواپیمای جنگی

پاسدار عراقچی که با خفت و خواری بی سابقه ای از سوی رهبران در کشورهای عربی , بویژه عربستان سعودی روبرو گردید, التماس های رژیم آخوندی را اینگونه به بیرون ساطع می نماید : « وزیر خارجه ایران همچنین بر اهمیت «همکاری بین کشورهای منطقه جهت توقف فوری جنگ در غزه و تجاوز نظامی به لبنان، امدادرسانی سریع و کمک به آوارگان» تاکید کرد». ( العربیه 10 اکتبر 1403)

بدین سان مشخص می شود , ولی فقیه کودک کش که اکنون در چنبره ای از بحران ها و بویژه شکست در جنگ های نیابتی ,  با کشته شدن بسیاری از رهبران گروه های دست نشانده  و یا فرماندهان سپاه ,  در تله افتاده  و نیز بخش های بزرگی از سرزمین ها را به باد فنا داده , حال   بدلیل خفگی در بسیاری از زمینه ها , بخصوص نظامی و تروریستی , خواهان « تسلیم » و توافق برسر بحرانی گردیده که خود باعث و بانی بروز آن می باشد.

سخنان وی که ما « حیفا و اورشلیم » را با خاک یکسان میکنیم و یا عربده کشی های فرماندهان تورسری خورده سپاه مبنی براینکه « دستمان ما بروی ماشه تا محو » دشمن قرار دارد , هنوز در حافظه تاریخی مردم منطقه , ایرانیان و کشورهای همسایه قرار دارد و تنها بخشی از پروپاگاندای حکومت را به نمایش میگذارند.

شکست دیکتاتوری در منطقه خاورنزدیک که با قمار جنگ های نیابتی آغاز گردید , اکنون در منطق  خود « سرمار ولایت » را در تهران نشانه گرفته و این همان نقطه  وحشت برای رژیم آخوندی از تبعات شکست در جنگ افروزی ها و اشتباه محاسبات  خود می باشد.

آری خامنه ای و فرماندهان سپاه , برخلاف تمامی  هارت و پورت های قلابی , بجد در هراس و وحشت بسر می برند , زیرا در صورت عدم دستیابی به یک توافق سریع , طرف های مقابل تصمیم خود را برای ضربه زدن  به ماشین ترور و جنگ افروزی دربیت ولی فقیه گرفته اند.

برای جلوگیری از این روند که می تواند تعادل رژیم در داخل را برهم زده و به جامعه ایران جوش وخروش دیگری بدهد , تنها راهکار همان دیپلماسی « خفت و ذلت » , آنهم به توان دو می باشد.

لذا سفرهای فله ای از سوی پاسدار عراقچی که در کیف خود , پیام های خامنه ای را به همراه دارد , ترجمان دیگری بجز این واقعیت که کاخ سفید اکنون تنها « محلل» برای حصول هر آتش بستی می باشد ,  نیست.

براین اساس نیز خامنه ای که از هرگونه مشارکت اتحادیه اروپا در پروسه توقف جنگ مایوس گردیده , اکنون  نیاز مبرم از سوی طرف آمریکایی را  بخوبی دریافته و می داند که حزب حاکم دراین کشور نیز تا برگزاری انتخابات در 5 نوامبر , خواهان گسترش جنگ نبوده و برای ممانعت از آن نیز بر سناریوی « آتش بس» تاکید دارد.

خامنه ای که قمار باز , اما بازنده قهاری است , اکنون نه تنها تلاش میکند تا بر روند انتخابات در آمریکا تاثیر مستقیم بگذارد , بلکه با اهرم « آتس بست » برای حاکمیت « سد دفاعی » ایجاد  و زمان بخرد.