مهرداد هرسینی: شکست خامنه ای – قطارتحریم ها براه افتاده

تبعات جنگ افروزی , صدور تروریسم , موشک پرانی  و شلیک پهپاد  از سوی دیکتاتوری ولی فقیه اکنون به مانند بهمنی در حال آوار شدن بر سرو صورت حاکمیت آخوندی می باشد.

دراین رابطه طی روزهای گذشته شاهد راه افتادن لکوموتیوی بنام « تحریم ها » علیه افراد حقیقی و حقوقی در دیکتاتوری ولی فقیه بودیم. سخن از روندی  شتابان برای یک سیاست اصولی است که همواره طی  سالیان متمادی بدلیل وجود سیاست مخرب مماشات به بیراهه رفته بود.

حال با رشد ابعاد جنگ افروزی , صدور ترویسم و نقض حقوق بشر از سوی رژیم آخوندی , بسیاری از کشورهای جهان مانند ایالات متحده , انگلیس ,  استرالیا و یا اتحادیه اروپا قدم به قدم دست به تقابل با پدیده شوم « بنیاد گرایی» از سوی رژیم ولایت فقیه زده اند.

برای نمونه تحریم ایران ایر , هواپیمایی ساها و یا ماهان از سوی اتحادیه اروپا به انضمام لیست گذاری معاون وزیر دفاع ، مقامات نیروی قدس سپاه پاسداران، و برخی دیگر از افراد کلیدی در صنعت هوافضا در رژیم آخوندی تنها گوشه ای از این اقدامات می باشند.

همچنین شورای اتحادیه اروپا در روز دوشنبه 23 مهر اعلام کرد که در واکنش به انتقال موشک ها و پهپادهای رژیم  ایران به روسیه، اقدامات محدودکننده‌ای علیه هفت فرد و هفت نهاد ایرانی اعمال کرده است.

بنابراین اطلاعیه , این اقدام در پی هشدارهای شورای اروپا در مارس 2024 صورت گرفت که در صورت انتقال فناوریهای موشکی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین، اتحادیه اروپا آماده واکنش سریع با تحریم‌های جدید خواهد بود.

در قدمی دیگر نیز نه تنها ایالات متحده , بلکه انگلستان نیز دست به تحریمات گسترده ای علیه رژیم آخوندی زده است.

عطف به این تحریم ها , فرمانده ارتش  و عضو شورای عالی امنیت ملی

جانشین فرمانده کل ارتش

فرمانده نیروی هوایی ارتش

رئیس اطلاعات سپاه پاسداران

رئیس ستاد مشترک ارتش و معاون هماهنگی ارتش

و همچنین سخنگوی سپاه نیز در لیست تحریم های این کشور قرار گرفته اند.

در بیانیه دولت انگلیس اضافه شده که این کشور تا کنون 400 رشته تحریم علیه دیکتاتوری ولی فقیه به اجرا در آمده است.

 

موج سوم تحریم ها نیز از سوی ایالات متحده علیه صادرات و حمل ونقل نفت رژیم آخوندی آغاز گردیده , امری که در مجموع نشان از هرچه بحرانی تر شدن وضعیت علیه سیاست های مخرب خامنه ای را دارند.

.دراین رابطه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که “اعمال تحریمات جدید به منظور قطع درآمدهای جمهوری اسلامی برای برنامه هسته‌ای، توسعه موشک‌ها و حمایت از سازمان‌های تروریستی” انجام شده است

.وزارت امور خارجه آمریکا  اضافه میکند : « شرکت‌های فعال در تجارت نفت ایران و چندین کشتی که نفت این کشور را حمل می‌کنند، هدف این تحریم‌ها قرار گرفته‌اند».(سایت دویچه وله 21 مهر 1403)

در ادامه تحریم های جهانی نیز استرالیا به صف تحریم کنندگان علیه برنامه های موشکی  رژیم آخوندی پیوست.

وزیر امور خارجه استرالیا روز 24 مهر با تأکید بر این‌که برنامه موشکی حکومت ایران هم‌اکنون یک تهدید جدی برای امنیت منطقه و کل جهان است اضافه کرد که با اعمال این تحریم‌های تازه، مجموع تحریم‌های اعلام شده از سوی دولت استرالیا علیه مقام‌های جمهوری اسلامی به 200 مورد رسیده است

به یقین راه افتادن موج جدید تحریم ها علیه رژیم آخوندی , نشان از چشم انداز برای اجماع جامعه بین الملل با هدف نشانه گرفتن سرمار ولایت در تهران دارد, امری که در منطق خود به هرچه ضعیف تر شدن منابع مالی و زیربناهای  تروریستی آخوندی راه می برد.